Szállodai etikett

Megérkezett a jó idő, sokan tervezzük már a nyaralásunkat, keressük az  elképzeléseinknek megfelelő szállodát, kempinget. Mindannyian arra vágyunk, hogy felejthetetlen élményekkel gazdagodva, újult erővel feltöltődve térjünk haza. Teljesen lényegtelen, hogy hány csillagos szállodában töltjük a vakációnkat, a jó hangulat és a kellemetlenségek elkerülése érdekében csak be kell tartanunk néhány szabályt. A szállodai etikett szabályai rendkívül egyszerűek, az alapvető udvariasságon és mások felé tanúsított tiszteleten alapulnak. Egyáltalán nem baj, ha bizonyos helyzetekben kétségeink lennének a helyes viselkedéssel kapcsolatban, csak mosolyogjunk, ne fukarkodjunk a “köszönöm”, “legyen szíves” szavak használatával, és a személyzet valamint a többi vendég értékelni fogja a pozitív hozzáállásunkat.

Betartandó szabályok:

Tegyük:

  • érkezéskor csak annyi időre álljunk meg a szálloda bejárata előtt, amíg kipakolunk az autóból,
  • a megfelelő időben jelentkezzünk be, amennyiben korán érkeztünk, várjunk türelmesen amíg elkészül a szobánk,
  • legyünk udvariasak a recepció személyzetével, mosolyogjunk és köszönjük meg a segítséget,
  • adjunk borravalót a londinernek miután felhozta csomagjainkat a szobánkba,
  • nyugodtan elvihetjük a szállodai papucsot és a fürdőszobában kikészített pipere termékeket,
  • óvjuk a bútorok és az egyéb berendezési tárgyak épségét,
  • fejezzük ki hálánkat a személyzet iránt, de ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek borravalót kellene adnunk,
  • személyes tárgyainkat, ruháinkat helyezzük el az asztalon, szekrényben, így megkönnyítjük a szobalányok munkáját,
  • a személyzet cserélődik, ezért ha különösen elégedettek vagyunk pl. a szobalánnyal, ne várjuk meg a hét végét, adjunk neki borravalót amikor találkozunk vele,
  • felelősséggel tartozunk a gyermekeinkért, figyeljünk arra, hogy ne zavarják meg a többi vendég nyugalmát.

 

Ne tegyük:

  • ne zajongjunk azokban a helyiségekben, amelyek közös használatban vannak (hall, uszoda, étterem, fitness terem),
  • a szobák jól szigeteltek, ennek ellenére ne hangoskodjunk a késő esti órákban, lehet szomszédaink már pihenni szeretnének,
  • amennyiben mások viselkedése zavarná a nyugalmunkat, a konfliktusok elkerülése érdekében ne intézkedjünk személyesen, inkább szóljunk a személyzetnek,
  • ne vigyük haza a köntöst, törölközőket,
  • ne próbáljuk megtéveszteni a személyzetet azzal, hogy a minibárból elfogyasztott vodkás üveget feltöltjük vízzel ( sajnos gyakran előfordul )
  • ne csak a többi vendégre legyünk tisztelettel, de a szállodai személyzetre is: könnyítsük meg a munkájukat azzal, hogy nem hagyunk nagy rendetlenséget magunk után, szemetet a földön,
  • igazán felesleges mindennap tiszta törölközőt kérni, ezért ne hagyjuk a fürdőszoba padlóján,
  • az étkezéseknél tartsuk be az etikett szabályait, csak annyi ételt tegyünk a tányérunkra, amennyit megeszünk,
  • tiszteljük meg a személyzetet és a többi vendéget azzal, hogy nem mászkálunk papucsban és melegítőben.shutterstock_134588105


Etikett szabályok és jó tanácsok

A TÉMÁVAL KAPCSOLATBAN